מאחורי גבו של בנט: שקד, קארה ואורבך סיכמו לשתף פעולה

אבי רבינא No Comments on מאחורי גבו של בנט: שקד, קארה ואורבך סיכמו לשתף פעולה

הדרמה בממשלה לאחר פרישת עידית סילמן: השרה שקד, סגן השר קארה וח"כ אורבך נפגשו הלילה ותיאמו לשתף פעולה במהלכים הפוליטיים הבאים

צילום: Avshalom Sassoni/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מאחורי גבו של בנט: שלושה מחברי סיעת ימינה, שרת הפנים איילת שקד, סגן השר אביר קארה וח"כ ניר אורבך נועדו הלילה (בין רביעי לחמישי) בביתו של קארה על רקע הדרמה הפוליטית וסיכמו לפעול במשותף. בקרב השלושה ישנו חשש ממירוץ של אחד מהם לזרועות הליכוד ללא תיאום עם השניים האחרים. הפגישה המשולשת עשויה להביא לבסוף לפרישת שלושתם יחד מהממשלה ולפירוק הממשלה.

סילמן במכתב לבנט: "הגיעה העת לחשב מסלול מחדש"

ימינה זכתה בבחירות האחרונות לשבעה מנדטים בכנסת ובפועל מכהנים מטעם הסיעה תשעה נבחרי ציבור, שניים מהם במסגרת 'החוק הנורבגי'. תשעת נציגי ימינה בכנסת ובממשלה הם: רה"מ נפתלי בנט, השרה שקד, השר מתן כהנא, ח"כ עמיחי שיקלי, ח"כ ניר אורבך, ח"כ אביר קארה, ח"כ עידית סילמן, ח"כ שירלי פינטו (נורבגית) וח"כ יום טוב כלפון (נורבגי).

כבר עם הקמת הממשלה הכריז ח"כ עמיחי שיקלי כי לא יתמוך בממשלה בשל הפרה חמורה של הבטחות הבחירות ומאז מתנהל באופן עצמאי אך רשמית טרם הוכרז כפורש, ח"כ עידית סילמן הודיעה אתמול על פרישתה מהקואליציה וכעת שוקלים את המשך דרכם כאמור השרה שקד, סגן השר קארה וח"כ אורבך. במקביל, השר כהנא עומד לצידו של בנט ומגבה אותו.

כזכור, אתמול פורסם כי סגן השר קארה הוא הח"כ הנוסף בימינה שעשוי לפרוש מהסיעה אחרי סילמן. כך חשף העיתונאי עמית סגל ב'חדשות 12'.

על פי הפרסום, קרא ניהל לאחרונה מגעים עם חברי הכנסת עמיחי שיקלי ועידית סילמן על התפלגות מסיעת ימינה והקמת סיעה עצמאית. במסגרת המגעים שהתנהלו לפרטי פרטים – ניסחו השלושה טיוטת הסכם להתפלגות מימינה.

יו"ר ימינה, ראש הממשלה נפתלי בנט כינס אתמול את סיעת ימינה לאחר פרישתה של ח"כ עידית סילמן מהקואליציה. בנט אמר בישיבת הסיעה: "עידית עברה רדיפה במשך חודשים, אלימות מילולית מאנשי ביבי וסמוטריץ׳ ברמה הנוראית ביותר. היא תיארה בפניי את האיומים על מקום העבודה של שמוליק בעלה ועל הילדים שלה בבני עקיבא. היא נשברה בסוף".

בנט הדגיש "הדבר המרכזי שאנחנו צריכים לעסוק בו כרגע הוא ייצוב הסיעה והקואליציה. שוחחתי עם כל ראשי המפלגות – כולם רוצים להמשיך עם הממשלה הזו. הממשלה הזו עובדת למען אזרחי המדינה. יש 8% צמיחה, הפסקנו את הזרמת המזומנים לחמאס, אנחנו מנהלים מערכה בהקשר האיראני, ונלחמים בפשיעה במגזר הערבי.

בנט אמר לחברי הסיעה כי "יש פה הזדמנות לקחת את האירוע הזה, ללמוד ממנו ולתקן את הפערים שנוצרו. כל הממשלה הייתה מושתתת על שמירת הסטטוס קוו – ולא על עשיית תנועות חדות. האלטרנטיבה היא עוד בחירות ואולי עוד בחירות אחריהן, וחזרה לימים של חוסר יציבות מסוכנת למדינת ישראל".

בתוך כך, אלפים השתתפו אמש (רביעי) בהפגנת הימין בסמוך לקרית הממשלה בירושלים. ראש הממשלה לשעבר נתניהו נאם: "הגיע זמן אחדות. הגיע הזמן לחזור הביתה. הגיע הזמן לשים בצד את כל משקעי העבר ולחזור למחנה הלאומי. הדלת שלנו פתוחה". יו"ר ש"ס, אריה דרעי אמר כי "הזהות היהודית של מדינת ישראל נמצאת בסכנה איומה".

האם הממשלה תשרוד את המשבר? | הפרשנים מנתחים

בשלושה סקרי מנדטים שהתפרסמו אתמול לאחר פרישתה של ח"כ עידית סילמן מהקואליציה, עולה כי אילו הבחירות היו נערכות היום מפלגות האופוזיציה היו זוכות יחד ל-58 ואף 60 מנדטים ומפלגות הקואליציה יורדות ל-56 ובאחד הסקרים אף ל-54. עם זאת, באף סקר שנערך בשנתיים האחרונות לא זכה גוש נתניהו ל-61 מנדטים.



0 תגובות